Efter-Linn

Efterätt, efterlää? Var bara tvungen.
Kanske för att jag just nu är riktigt himla sugen på den där efterätten...
Chokladkaka med skogsbärshonungsmousse, chokladmousse och inkokt rabarber.
Mums!
Skärpning. Nu är det beach 2017 som gäller!

Jag tänkte komma med en såndär Nyårslista nu lagom i februari.

Linns Nyårslista i februari.

Får se om det här är kul?

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Tog körkort och gosade med 5-veckors gamla boffar!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag har hållit att jag ska bryta alla tidigare års nyårslöften.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min kusin!

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Nej!

5. Vilka länder besökte du?
Klimatsmart... eller heter det Ekonomisk?

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
2009... 2009... Sakna? FILMKVÄLL!

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
20 december. Då föddes Moltas!

8. Vad var din största framgång 2009?
Jag fick äntligen sluta skolan, jag fick jobb, sparken och körkort.

9. Största misstaget?
Att inte hålla kontakten...

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
När jag gick skola var jag "sjuk" jämt.

11. Bästa köpet?
Moltas.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Moltas - den knulen kostar mer än vår första bil gjorde!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Många saker. Kebab, Daniel och valpen.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
2009 har väl inte varit något musikår? Alltså, nej!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Möcke kladare!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat och rört på fläsket kanske?

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit. Nej det gör jag inte. Jag älskar att äta.

18. Hur ska du tillbringa julen?
10.5 månad kvar. Hemma med familjen, förhoppningsvis också med Danne och sen Molle såklart!

19. Blev du kär under 2009?
Nej, 2005!

20. Favorittidning?
Herman Hedning

21. Favoritprogram på TV?
Family Guy och nästan allt som rör inredning.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, jag tror inte det. Någon som har något att tillägga, kanske?

23. Bästa boken du läste i år?
Räknas Herman Hednings Julalbum? Den är ju lite tjockare än en vanlig tidning?

24. Största musikaliska upptäckten?

Att Leila Bagge är döv?

25. Något du önskade dig och fick?
Hund! En Engelsk Bulldog, en dröm!

26. Något du önskade dig men inte fick?
Jag fick ingen svart Volvo C30 med stora, fräcka fälgar. :(

27. Årets bästa film?
Inglorious Basterds. Och Sherlock Holmes tack vare Bulldogen Gladstone!

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Jag minns inte. Kan säga svullade, för då ljuger jag i alla fall inte!

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ett jobb, en ny lägenhet, eller vad säger jag, HUS! Och fyra bulldogar.
Moltas, Beda, Elsa och Abbot.

30. Vad fick dig att må bra?
Piller! Ohnoes. Daniel - alltid.


Var de klart redan?
Fan vad tråkigt.












KOMMENTARER:
Lillebror

Hah, nu har du tappat greppet, syster. Inte lägger man väl ut sådana där listor, precis som alla andra? Fy. Skäms!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: