Dagens 3

1. Mycket riktigt, Radiotjänst har funnit vår brevlåda, och på denna faktura fanns ett förfallodatum. Läskigt.
Annars har man bara kastat dessa brev när de kommit...

2. Utbildningsministern Jan Björklund vill att skolk ska skrivas in i terminsbetygen. Tur säger jag, att jag redan gått klart skolan!
Jag håller absolut inte med om om att det skulle vara ett bra system på något sätt alls!
De menar väl kanske på att det ska bli lättare för arbetsgivare att se i betygen hur bra närvaro personen i fråga haft under skoltiden och på det avgöra hur närvarande han/hon skulle vara i arbetet.
Man kan ju inte ens jämföra ett jobb med skolan! Jises ohnow!
Räkna ut timlönen man har på skolan jämfört med den i arbetslivet, och så är det så många faktorer som ska stämma in att man ska trivas med allt på skolan. Det går fan inte.
Det viktigaste av allt, man har olika stadier i livet, så om man misskött sig tidigare, då ska man få ut det helvetet resten av livet också.
Jag kan bara se på Danne i det här. Han var aldrig på skolan och gick inte ens klart. Han jobbar som en tok och älskar att jobba nu!
De som mår dåligt över skolan kommer må ännu sämre.
NEJ - Jan Björklund!
Lång 2:a.

3. Pappa övertygade mig i sitt sms att den snarkande gödselproducenten (Moltas) hade det fint hemma.

Nu ska vi åka upp igen till byn och hämta hem lilla Möffe!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: