Årets första kubb

Kubb och sommar hör på något traditionsvis ihop. Eftersom sommaren hittills bestått av regn och jävlig rusk så fick vi passa på idag. Solsken, men blåst. Man kan inte få allt.
Pappa hade till och med fram tummstocken för att avgöra vilkens kastpinne som hamnat närmast kungen.

I morse storstädade jag och älskling bilen. Nu finns inte ett enda Ellahårstår kvar. Vi skurade och dammsög.
Senare tog vi en fisketur och när vi kom hem blev det högtryckstvätten och intvålning.

Nu har han åkt ifrån mig, och ännu en seg helvetesvecka på färn väntar. Bara fem dagar kvar till jag får vara med pälsk nu,

Förresten, jag har haft världens tur på lotto. För två veckor sedan vann jag 207 kronor, sedan 156 + 21 spänn och igår vann jag 80 på jokern. Synd bara att det inte var sexsiffrigt efter...

Och Madde goknul, du får leva utan mig, på Myface, Bookspace eller vad de heter!

Jag vill förfan ha den, pappa!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: