Mommas semlor!

I morse vaknade vi rekordtidigt. I och för sig gick vi och lade oss snorigt tidigt igårkväll, så efter 11 timmars sömn är man utvilad! Solen sken och det var strålande väder, nästan som det brukar vara i mars! Med bara en sex grader kallt var det som meningen med fiske. Vi var upp på färn och köpte maggot som "vilade" enligt pappa, men den var stendöd.
Solen gick i moln, och Danne fick bara mer och mer kramper efter träningen igår.
Ingen borr skulle gå snurra idag inte,
Så vi tog bilen och åkte till Strömsund.
Vi hade hört av mamma att momma höll på att fylla semlor, och då var vi snabbt iväg!
Var och köpte små rosor i en liten söt kruka som vi kunde ge momma Enny,  sedan dök vi upp hos henne där hon redan hade börjat fika!
Fick träffa morbror Bror och hans Birgitta och det var trevligt!
Sedan åkte vi på Dollar och köpte bajspapper för en hel månad. Man ska ju passa på att inhandla nödigheter där.
Anledningen till att vi åkte dit egentligen var att jag förra gången såg en burk med en Engelsk Bulldog på, och har ångrat mig ända sedan dess att jag inte köpte den, och nu hittade jag den inte!!
Så jävla typiskt! Jag ville verkligen ha den! Den skulle pryda min köksbänk så bra, och att sedan ha godis i då vi har vår bulle hemma!
Men ikke!

Nu ska jag kolla klart på Rambo...

Det finns 75 personer i Sverige som har Enny som tilltalsnamn
- och jag tycker det är så fint!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: