Hör inte till vardagligheterna

Tänka sig att jag, 10.00, satte på teven för att kika på skidskytte!
För det första är jag inte det minsta intresserad, för det andra har jag ingen aning om vad det är dom kör. Staffett?
Nu sitter jag klistrad och kan bara göra mina sysslor, sådana man gör innan man ska iväg på skolan, mellan skjutningarna.
Svenskarna ligger på en andraplats. Det är också konstigt för jag har alltid hejat på norskarna! "Ja, vi elsker dette landet, som det stiger frem..." Men det går inte lika smort för dem som det brukar göra.

Idag är det Noliamässan, en utbildning/framtidsmässa med massa jobbmontrar.
Jag orkade inte kliva upp för att ta bussen kvartöveråtta i morse, jag var ju där en heldag förra året och jobbade, och det var inte givande.
Bara polisjobb eller tågbanevärd, eller vad det heter. De vill ju mest locka folk till skolor kors och tvärs i Sverige, och jag ska ju inte söka vidare på, ja minst 25 år, så orka bry!
Men en ny tandborste till Danne skulle ju ha varit bra. Han har en blå fin som jag tog åt honom förra året, en Umeåuniversitetstandborste! Och då jag och Jennifer gick och kollade runt, då det åtminstone gick att ta sig fram bland folkmassorna var godiset SLUT!

Ne nu ska jag kolla hur det går för nor..svenskarna!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: