15 minutes away

Danne ringde för att säga godnatt igår kväll. Han frågade om jag satt och väntade på honom.
Varför i hela friden skulle jag sitta och vänta på honom när det var sagt att han ska komma hem om två veckor?
I alla fall, han kommer hem idag, när som helst nu.
Han har bott på något Säter hotell i Idre där han fått treätters varje dag! Och det han beskriver låter inte dåligt!
Den jäveln, han vet att jag lever på Proviva och korvbröd!
I måndags hade han fått italiensk buffé med någon kantarellasagne som lät som en munchiedröm!
Han har lovat att vi ska åka ned dit och äta under hans nästa semester.
Nu när han kommer hem ska han få något han inte tycker om!
Jag ska göra köttfärsfrestelse, för det tycker jag är gott!


K'Naan - 15 Minutes Away
You finally got a cola
you met him in sarpola
a tourist with a dollar
he's some kind of a baller
two babies in a stroller
and still he wants to hollar
he likes your pepsi-cola
but you aint runnin Lola














KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: