Lämnad

Aha... Då var man ensam igen då. Danne åkte precis ifrån mig. Hela helgen ska han ägna sig åt fiske på nån sliskig, vattnig is mitt ute i lappmarkerna. Med nån gammal gubbe dessutom. Det är inte bara jag som tänkt tanken på vad som kan hända.
Att han törs, han kan ju bli våldtagen eller uppstyckad och nedsänkt i nåt sumphål där uppe.

Jobbet har inte ringt. Nu ska jag höra av mig till Manpower och säga att jag vill göra något annat. Det här suger.
Jag vill tjäna meeeeeer pengar!
Och satan vad jag tjänar på att INTE ta studenten!

En enkel överslagsräkning där jag inte har en aning om uppgifterna stämmer.

Balklänning: 2 500
Studentklänning: 1 000
Diverse orkasaker som hår, skor, smink, smycken osv: 3 000
Balen: 600
Flaket: 500
= 7 600 jävla spänn sparar jag!
Det är nästan två års heltäckande försäkring på en Engelsk Bulldog!
Sen ska det ju vara någon lokal, kanske någon bilhyrning, studentfotografering och tjafs, där har jag ingen ANING så skriver inte ut någon siffra, men in runda slängar runt 7 000-10 000 sparar jag!

Fy fan vilket överdrivet pjoller säger jag bara!












KOMMENTARER:
Madde

Du kan ju inte tycka sämre om människor som uppskattar de saker som bara sker en gång i livet.

Har man pengar så borde man få spendera dem som man vill.

Dessutom tror jag inte att du ser mig som en "Överdriven pjolla" :)

jag

Madde, jag ser inte att jag "dömer" ut någon och tycker absolut inte illa om de som tar studenten.

Mina egna åsikter är att det hela är mycket överdrivet. Kanske är det för att jag själv hatar skolan och gör allt för att slippa därifrån så fort som möjligt, samt att jag ser bättre ting att lägga pengar på. Ett körkort eller ett litet hus.

Men lite pjollig är du allt ;)

Madde

Haha okej, men bara lite ;)

Jag älskar dig fast du tycker att hela studenten är överdriven :P

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: