L ö n

Vad härligt det är att ha ett extrajobb. Inte för att det blev några stora slantar denna månad, men jag är lycklig över det jag fått av den lilla tid jag egentligen arbetat.
Härligt är det också att vara jag denna dag. Skolan började 8.45, här sitter jag nyvaken och dricker saft och irriterar mig på solen som pekar rakt in i lägengheten.
Jag börjar snart, heter det!

Mediekommunikation hela eftermiddagen lång, och vi ska forstätta forska om stamcellerna. Inte världens roligaste ämne fick min grupp kan jag lova! Jättesvårt så det blir verkligen en utmaning!

Danne är dum i huvudet också. I morse lät jag honom sova. Fixade i vanlig ordning allt till honom, matdosan, snusen, tuggummi och lönsespesen som han ska klaga på idag, snyggt och prydligt upplagt på puffen i hallen.
Så blir han skitsur på mig då jag börjar min mening: Imorn på skolan ska vi bara...  och då fick jag inte ens prata klart, så jag  fick rådampen och han dampa ännu hårdare. ...skriva klart våra faktareportage, så om jag börjar lite ikväll så går de fort att skriva de imorgon på skolan så får jag sluta tidigare! Ditt jävla analansikte! Bara för att han är ledig!
Och Daniel ska fan inte säga något om skolplikt och ansvar. Hur många har gått IV två gånger och slungats runt på fyra olika gymnasieum? Vem hoppade av i 2:an, och fick jobb bara för att han var så jävla klen i skolan, men råkade vara bra på att svetsa. Turunge!

Jag har säkert också någon dold talang... kanske!

Just det! Igår efter den fenomenalt goda kebaben (ni som äter på Kebab Baren - SKÄMS! City är bäst och har godast kebab, respect) så hyrde vi en bluerayfilm.
Walk Hard- The Dewey Cox Story, en parodi på filmen Walk the line, och den var verkligen så bra! Rolig på rätt sätt och oväntade vändningar hela tiden. Han måste bli något livsviktigt genom sitt liv och slår därför igenom med en världshit. John C. Reilly var perfekt som rollen och han gjorde hela filmen så bra! Briljant snubbe det där! Han måste såklart dessutom pröva alla droger som kommer i hans väg och detta leder till det ena och det andra. Medan han lever livet med "sex, drugs and rock n´roll" så har hans fru 22 ungar att ta hand åt honom.
Eller så var den kanske bara bra för att det var blueray?
Nää?












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: