Ögoninflammation och alkoholförgiftning

Västerås är en jävla döstad. Jag har varit här i två dagar nu och har inte sett något annat än massa etablerade stora förtagsskyltar på massiva byggnader och Coop-Xtra affärer, tamejfan överallt!

Skyltar är något det inte finns mycket av här neröver.
Vår resa igår tog lite över 8 timmar från Östersund. Vi hamnade lite snett efter motorvägen och var vid ett tillfälle påväg hem till norrland igen.
Jag och Danne snurrade på ett himla tag innan vi hittade hotellet som vi två skulle bo på.
GPS, en given julklapp detta år!

Idag har vi varit i Ramnäs och fotograferat glasblåsningens konst hela dagen.
Jag har förövrigt fått ögoninflammation under natten, så det får suga pung!

Carl och Lena är verkligen jätte  trevliga så jag måste tacka Martin för att jag fått följa och uppleva detta!
Vi har idag tagit över tusen bilder, och det är jättekul att se hur de arbetar och hur det går till!

Ligger nu i sängen och försöker komma över min förtvivlade tanke om att jag nästan kunde ha blivit alkoholförgiftad under den fina middagen på hotellet.
Jättegod mat, verkligen skitgott!
Men den eftersuktade desserten, som skulle vara nån slags chokladpuddingsnougatcreme visade sig vara en 75 kronor dyr äggkopp med chokladpudding med alkoholdränkta apelsinklyftor.
Vi tuggade båda lite på en klyfta, och kunde genast känna ruset.
Skämt åsido, det var inte kul.
Vi betalade notan och de fick tillbaka slickade koppar med orörda apelsiner.

Nu måste jag vila ögat mitt!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: