Vårstädning i musikbiblioteket!

Det är märkligt vilken konstig musik jag har lyssnat på i mina dagar. Och vilken varierande musiksmak jag har. Det är allt från Enya och Rammstein,  Beatles och Slagsmålsklubben.

Roy har äntligen åkt hem och på kuppen blev jag av med Danne ett tag också! Det är meningen att jag ska dammsuga upp de högar av hårtussar som flyger omkring efter listerna, (och för att inte tala om de under sängen!) men istället hamnade jag här, med den stationära datorn!

Ett tag sedan jag satt vid den här sunkhögen nu, men de är ju trots allt här jag har all musik!
Visst, högtalarna som jag snott av lillebror börjar lira på sista strängen, ljuddosan är glapp så jag får hoppas den klarar sig ett tag till, den måste!

Jag sitter och slänger en massa låtar idag, det var på tiden med en stor vårstädning. Hittills har jag slängt över 170 låtar, och jag säger då det. Hur ofta lyssnar man på Bonka Bäver och Tampong Tomtarna? Det måste ha varit en svår period i mitt liv eftersom jag satt och tog hem sådan skit! Och den sjukt irriterande låten Fotbollsplan! Jag hade inte mycket till liv då vill jag lova. Och plats på datorn tar de, så jag hoppas den här gamla Dellskrutten kurerar sig lite efter min rensning!
Jag har även hittat hundratals DJ mixar som jag går igenom, men jag har jättevsvårt att slänga dom! Det kommer upp så många minnen till dessa blöjtechnolåtar och jag blir så glad, så de får vara kvar även fast jag alltid irritersamt trycker förbi dessa låtar om jag har på random.
Svenska låtar som anspelar på fest och sprit åker i soptunnan med en gång! Winnerbäck får vara kvar, och Looptroop såklart! Kanske nån fler...

Det blir ju mestadels reggae eftersom mitt bibliotek i huvudsak består av det, men nu är jag faktiskt förbi Frankie-Wilde-trance-perioden och har istället gått över till en ny idol!
Jean Michele Jarre
!  Och jag vet, han var som störst på det härliga, trippiga 70-talet, och jag har inte hört talas om honom förrän nu!? Men vilken snubbe! Sitter och halvskummar igenom Wikipedia, min bästa vän, och läser det här: Jarre har gjort sig mest känd för sina stora utomhuskonserter, där den största, i Moskva 1997, lockade över tre och en halv miljon åskådare.
VA? Är det inte otroligt! Vilken epok, vilken otrolig händelse jag gått miste om! Ljuva 60-70- tal! Kläderna, bilarna drogerna! Frisyrerna och musiken!
Jag har som bekant suttit och varit med i Dannes GTA spelande, och låten Oxygen IV från 1976 är med som soundtrack i spelet, det var där jag hittade Jean Michele Jarre, och tur var väl det! Megaskön!
Teo & Tea, som jag lyssnar på nu, den släppte han faktiskt förra året! Så han är aktiv än, denna flummiga fransos!

Undra om jag ska ta och börja dammsuga någonstans innan älsklingen kommer hem. Han är och klipper sig, äntligen!

Jean Michele Jarre - lägg det på minnet!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: