Ren bil, skitigare Roy!

Vaknade i morse efter att Roy spydde upp sina tånaglar som han legat och gnagit på heela natten! Eller klor kanske det heter om de sitter på en hund. Eftersom jag har fått plocka upp varenda skitkorv efter den hunden såg jag det inte mer rättvist än att det var Danne som fick ävla sig upp ur sängen allt för tidigt och torka spya!

Så glamoröst började min dag.
Det har blåst och varit otrevligt väder hela dagen, så vi åkte bort till Waplan och flidde bilen. Eller jag gjorde.
Danne hade fullt upp med svetsning utav badtunnekaminer som han får en peng för. Svart och bra!
Jag tog med mig min lilla vän dammsugaren och städade hela bilen invändigt, så nu får ingen sitta i den! Jag tyckte den blev så fin så egentligen borde vi passa på att sälja den nu innan den blir nedsmutsad igen!
Hittade något mirakelmedel inne på montör och det fungerade verkligen superbra att tvätta tyget i bilen med! Får se då imorn om det är stora, vita uppfrätande hål, men aja, rent som i en Vanishreklam blev det!

Sedan var Roy besvärlig och skitjobbig under hela tiden vi var där. Han satt ute och skällde på varenda bil och hoppade efter massa barn på cyklar. Tog jag in honom i verkstan skulle han döda vantar och rulla sig i järnspån. Helst ville han in i bilen och rulla runt så att hans små hårtussar skulle fastna överallt invändigt!
Kan lova att nu är han jätteren och fin! Vi fick honom nyduschad igår, nu ser det ut som vi haft honom ett halvår. Eller i alla fall använt honom som en plöjmaskin. De vita små tassarna är kolsvarta! Han gosade runt där inne på det dammiga golvet och på Dannes illaluktande overall! Men det är sånt som händer.

Nu har vi nyss kommit hem från Kinarestaurangen, mätta och belåtna! Danne skulle bjuda mig på Thai, men det var knökat överallt så det fick bli mongolisk buffé på kina istället! Men gott var det! Hamnade oturligt nog bredvid ett stockholmarpack som nog suttit där inne lite väl för länge och smuttat på husets alla viner. Och vilken hemsk gubbe, och kärringen, ne fy fan vad pinsamt och tragist det är med så fulla vuxna människor inne bland massa annat folk! Jag blir så jävla arg! Inte konstigt ungarna hade gått ut och roat sig med annat!

Igår såg vi filmen Hot Rod. Det var verkligen den roligaste filmen jag sett på länge. Komedier har nuförtiden en tendens att vara förutspådda och tråkiga, men denna var något helt annat! Hela filmen gick ut på att tönten och stuntmannen Rod skulle få in pengar till en opertaion till sin döende svärfar så att han skulle kunna spöa skiten ur honom och bli respekterad som en man! Det var den coolaste humorn jag varit med! Början var bäst, det var också den som gjorde att man starkt betvivlande att han skulle klara 15 skolbussar i slutet av filmen. Hela hans gäng är en ansamling utav de stördaste människor som går att hitta. Jag höll på att dö av skratt då de utanför en koisk stod och dansade. Eller sättet som de firade sin plan på! Haha, säger då det, lätt den bästa och roligaste filmen jag sett på väldigt länge, kanske ända sedan jag såg Dum och Dummare för första gången och kunde läsa undertexterna! Nej, kanske Hot Fuzz då! Någon slags likhet där, jätteskön, ovanlig humor som går ut på att göra något helt oväntat! Sånt gillar jag! Som i The big Lebowski, som också hör till en utav mina favoritfilmer, där börjar allt med att någon av misstag pissar på hans matta, och historien utgår sedan därifrån och allt blir bara värre och värre!

Har märkt att mina inlägg blir allt längre och längre. Kan det bero på att Danne sitter vid teven och sitt GTA? 14% avklarat av spelet och han har spelat konstant sedan i tisdags! Säger då det, PS3!
Men jag tycker det är jättekul att titta på och jag kommer in i storyn och tillslut sitter jag och styr och ställer. Jag sitter med den stora kartan i knät som jag vore Tina Törner och ser fram emot att åka till den andra änden av det stora Liberty City staden i den fetaste bilen man kan sno från gatan. Jag ser fram emot att slå ner snutarna brutalt och blodigt och att få träffa de coola Jamaicanerna och förfölja dealers som man sedan ska ta livet av.

Ne nu börjar det bli för spännande på teven igen!

Snart ska Roy ut och bajsa!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: