Fem timmar i solen!

Idag har jag legat ute och solat hela dagen lång!
Jag och älsklingen åkte tidigt i morse iväg till Rödön för att fiska. Det är bara på det viset man får upp honom tidigt en lördagsmorgon. Vi åt våran frukost vid Storsjöodjursspaningen vid Rödöbron och det var jättemysigt att få avnjuta en skagenmacka ute i solen en tidig vindstilla morgon. Sedan åkte vi vidare till guldstället i Backviken. Danne sprang runt och kastade utefter hela stranden, jag däremot gav upp då jag efter andra kastet blev av med ett drag som inköpts på Dollar Store, som tur var! Har den förmågan att bli av med dragen väldigt fort, men däremot vid säsongens slut har jag blivit en hejare på att få lös de flesta med!

Jag har legat och solat på "stranden" på Dannes jacka under större delen av tiden vi var där. Det är så praktiskt nu då det är lite vatten i Storsjön, då kommer det fram ställen som har underbara strandstränder som man i vanliga fall inte kan vara på, de som är flera decimeter under vattnet då det är den riktiga vattennivån.
Och ett plus till är ju att man slipper alla dessa getingar och mygg! Brons och knott!


image17
Mitt solarställe under bron i Backviken.


Danne fick en gädda på 1.6 kilo, det var dagens enda fångst. Det enda jag har åstakommit är ett par röda axlar som i skrivande stund svider som bara fan. Någon mer färg har jag inte fått. Möjligtvis på nästippen, allt som sticker ut tror jag.
Sedan då vi skulle till och åka så fastnade 2.5 tons bilen i leran. Vi parkerade på en gräsfläck, men tjohej vad genomblött det var där. Innan vi kommit loss från den där lilla vändplanen såg det ut som 25 grisar löpt amok. Hoppas det inte finns någon markägare!


image18
Bild på bilen efter gyttjepölsincidenten


Så då var det bara att åka till Waplan och sätta igång högtryckstvätten och skura.
Den är väldigt fin denna bil, jag älskar den! Bara fälgarna kostar fan mer än vad bilen i sig är värd i dagsläget!


image19
Någon som är sugen på att köpa en fin Sigma?

Och tro på fan att vi hade den turen att bli bjudna på middag i Lugnvik också av Dannes föräldrar? Grillad oxfilé med bakpotatis och ostgogga och grillade tomatspett och alldeles perfekt tzatsiki! Har jag nämt att Dannes mor är kock? ;)

Nu ska jag tjata så vi kommer iväg och får oss lite snacks till ikväll! Jag har ju en massa bra filmer vi ska se!
Fast det blir en tidig dag imorgon, då ska Danne iväg och jobba på sina kaminer, då ska jag hjälpa honom, så då ska jag fan lära mig svetsa, inom media finns ingen framtid!

-Norge; here I come!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: