Våffeldagen!

Men det blir pannkakor  för min del idag. Fick ett helt lass med pannkakor från Laxsjö som jag hade tänkt steka upp i smör och socker. Mums! Danne vill ju ha dem i mjölk också, men det får han dona med själv.
Det är en vecka till det ska börjas på allvar nu, så idag får man svulla lite feta pannkakor och äta upp det sista av godiset. Jag lovar att hinna med en och annan kebab också innan det blir att lida utav naturdieten!

Skönt att komma hem till lägenheten igår. Men det var kallt, 13 grader hade vi inne! Termometern brukar i vanliga fall stå på 23 grader , då mår vi gott. Tyckte så synd om blommorna, fått stå i denna kyla och torka!

Idag är det tisdag, jag har lov och jag har inte räknat ut att göra något! Ta det lugnt och bara vara. Lyssna på lite Bob  Marley!
Men idag har jag faktiskt räknat ut att planera om mina hoyor. Fast jag vet att de inte vill ha näring och vill ha det trångt om sina fötter så ska jag nog chansa mig på en omplantering. Krukan är så ful.

Danne ringde nu, Waplan har lite jobb så han har tagit semester resten av veckan. Jahopp, då blir jag inte själv hemma om dagarna i alla fall! Lär ju bli lite fiske hoppas jag på, och långa promenader runt ön.

Nu ska jag sprätta upp jordpåsen och vara beredd med dammsugaren, för jag är ett proffs på att få det skitigt omkring mig!

Happy våffeldag på er!

image5
En blommande porslinsblomma / hoya :)












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: