Solklart...

image3
Solklart- från Laxsjöpimpeln 21/3

Idag har det varit ännu en strålande kanondag! Men utan blåst, det har inte ens förikommit små vindpuffar. Inte ett moln på den klarblåa himlen. Det blev fiske idag med, men vi tog oss bara ut på sjön. Far följde med och mamma var med oss ett tag. Hon har lagt all vikt på den goda pirogen vi snart ska få äta utav.
Danne fick fisk. Jag och pappa hade inte ens ett hugg, så fiske handlar inte bara om tur, det är skicklighet med.
Det slutade med att jag och pappa satte oss på första parket och iaktog då de avverkade skogen nere vid sjön.
Såg hur de stora massiva granarna brakade sig igenom träden som stod brevid och avslutades med ett kabrak väl nere på marken. Det var faktiskt mäktigt att se på.
Idag har man fått ännu mera färg, näsan är knallröd och kinderna svider idag med.

Igårkväll fick jag mina presenter! Fick en massa triss lotter som jag också vann på, sedan fick jag lotto lotter men det gick inte bra alls. En hel hop med kläder till sommaren och pengar.

Dansen var igår, men det var så kallt och jag var frusen sedan fisketävlingen i Vitvattnet. Jag låg och sov vid femtiden igår och blev väckt då mor och far kom hem från jobbet. Det var skönt att sova för jag var så slut.
Fick ju besök igår också fick jag höra, men då hade jag sovit många sköna timmar redan!

Så nu väntar jag på pirogen som luktar så gott inifrån köket, är så less på tvspelandet här, de har ingen som helst kontakt med omvärlden.

Det har varit en bra påsk, men imorn bär det av hemmåt igen, ska bli skönt.

Hej hopp!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: