Pimpeltävling

Idag var det dags för den årliga upplagan av Laxsjöpimpeln. Den drog mycket mer folk förr i tiden, "det var bättre förr", som många i den äldre generationen uttrycker sig.
Nuförtiden är alla fiskare ute efter den stora vinsten, och då åker man självklart till Raftälven och tampas med de rutinerade sportfiskeproffsen som spenderar sina hela påskar på alla möjliga sjöar och tjärnar runt om i länet.
Men inte vi. Vi kämpade för de fjuttiga 4000:- som var prispotten. Men inte ens det blev de. Vi kom hem med en hemmavävd kudde av nån kärring från syjuntan. Den vanns på lotteridragningen och det var Danne som hade den "turen".
Sedan fick han ta en pannlampa för fiskfångsten som han genast gav bort till far. Pappa har en slags hemlig fetischist på lampor, speciellt små och som han kan blinka med och vara allmänt irritersam.
Jag däremot fiskade inte. Jag gick runt där som en djupfryst fiskpinne och ävlades på med kameran. Mina fingrar var frysta men jag var tvungen att ta kort. Vad gör man inte för Laxsjöbygden och dess hemsida?
Daniel kutade runt på sjön som en galen jag-vet-inte-vad. Så mycket motion har inte han fått sedan han var liten och medlem i Jämtlandskroken. Eller sedan han var med i idrotten på lågstadiet och då han tävlade i orientering?
Så många hål har inte han borrat sedan han och Jerker anordnade uthållighetstävlingar på Storsjön. Så jag vet en som kommer att ha träningsverk imorgon. Men ändå är det planerat att vi ska till Vitvattnet och fiska. Det är bättre vinster där, en utlandsresa bland annat och det skulle inte sitta fel nu.
Jag är fortfarande frusen sedan idag, men nog har jag fått lite färg, solen har legat på hela dagen, men det har blåst orkanvindar.
Nu ska jag dona med mina bilder.

image2


Trevlig påsk!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: