Måste hålla mig vaken!

Den förbannade epelepsiklockan från Clas Ohlsson sätter igång och dåna radio 05.30. OneFM till och med för jag får inte in p3, säg en radio som inte får in p3?
De stora, blå, digitala siffrorna lyser upp hela lägenheten som ett par strålkastarljus på skidstadion.
Det satans fanskapet är så illa byggt att det kommer in störningar i mottagaren som man får något psykologiskt damp på och måste dra sig ur sängen för att slå av oljudet.
Nu är jag så smart att jag har ställt denna otroligt vackra radioklocka i fönstret, så långt från sängen man kan komma för att slippa sova i dagsljus, så då måste jag ju såklart kliva upp och stänga av den och då är det bara att fortsätta då man ändå är uppe!

Då när jag är på språng letar jag fram Dannes matdosa, tar fram hans grejer så som snusdosa, plånbok och bilnycklar. Lägger dem på puffen i farstun tillsammans med påsen och hans lunch.
Sedan lägger jag fram nya strumpor, tar fram rena kallingar och en ny t-shirt. Är det riktigt illa så får jag även klä på honom!

Så här sitter jag. Har varit vaken en hel timma nu, läst lite enkelskabok. Har mååånga sidor kvar men får väl improvisera och hoppas läraren inte läst böckerna om Narnia =/

Börjar 10.00 men tänker inte lägga mig och sova igen för då tar jag mig inte upp något mer för idag!












KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: