Pannkakor

Idag körde jag bil. Det blev inga vattenkaningar, däckskrik eller luftkonditioneringsbekymmer.
Det enda jag behövde göra var att gasa, bromsa, frikoppla. Blinka, titta i speglarna och gasa och växla ännu mer. Krypköra också för den delen.
Fy fan vilken bra bit det är kvar till mitt körkort. Jag bokade dubbellektioner tills på torsdag.

Efter körningen kom Danne och hämtade mig eftersom jag "fått för mig" att vi inte hade någon svenska. Vi åkte på Tages och åt frukost. Jag åt en räkmacka men de är godare på Svenssons Café.
Danne var tvungen att ta nån kycklingröra med klyftpotatis. Det smakade konstigt. Ädelostkyckling. Päron smakade det faktiskt.

Sedan kom jag hem och stekte pannkakor. Jag blev så sugen på det då Håkan Nesser tydligt betonade ordet pannkakor i ljudboken igår. Det är hemskt vad jag minns boken egentligen fast än att det är år och dagar sedan jag läste den.. Alla namn och de roliga skämten. Jag gillar Nesser.
Det blev över två liter smet tillslut. Danne roffade åt sig de första så han kunde dra iväg och kasta efter abborre i Backviken med sin nya rulle.
Jag ljuger inte om det blev över 50 pannkakor. Och goda var de också. Någon som kommer över på pannkakor? ;)

Nu, nyvaken efter en lång tupplur så ska jag plugga teorin!













KOMMENTARER:
Wera

Haha, mjio :) vi är tremänningar ^^



Ha det bäst!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: