Inte som alla andra...

Idag tar 3:orna studenten. Grattis till dom. (Kan utläsas med viss ironi.)
Det är så himla fint väder så det har de också haft tur med. Min termometer som ligger i solen just nu visar på 31 grader.
Och ännu värre är att den visar på 28.9 grader inomhus.

Jag håller seriöst på att bli galen på den här lägenheten!
En liten etta på vindsvåningen. Ett gammalt ruttet tegelhus som har den högsta solen rakt på sig hela dagarna. Och så bor jag granne med vinden som verkligen suger åt sig den varma temperaturen. Så det bådar ju gott. En tegelvägg och dessutom ett tegeltak som värms upp hela dagen resulterar i att jag, så fort tempen visar över 23 grader inomhus får så jävla ont i huvudet. Som nu vill säga.

Är ledig idag, men kan inte sova längre eftersom jag vaknade av den dunkande musiken från studenternas flak.
Fan vad jag wainar idag, men ni får stå ut ett tag till, långt ifrån klar!
Om jag ska vara ärlig är det här med studenten ett rent jävla pjoller. Studentexamen avskaffades redan 1968 i Sverige. Det finns inget som heter studenten! Det är bara en dum tradition som bara blir värre och värre förfan! Ett tillfälle att få supa under skoltid nästan...

Jag ska inte ut idag och kolla på alla söndersupna studenter som har druckit piggt sedan förra veckan. De som tragiskt står och skriker utav fulla livet ihoppackade på ett lastbilsflak som en och annan inportvara.
Det är fan pinsamt!

Det är största anledningen till varför jag nästa år drar utomlands då hela det här tjafset börjar för min del.
Vi har bestämt resedestination till och med. Cap Verde? Hur chill låter inte det? Vi har inte bestämt vilken ö än, men det hinner vi, ett år kvar nu bara!

Så jag är inte som alla andra! Jag vägrar ta studenten! Jag vägrar slänga ut en massa pengar för att konkurrera med mina klasskamrater vem som lagt ned mest pengar på att se vackrast ut. Och vem som nu kommer göra det. Ingen minns något ändå. Och min klass består mestadels utav tjejer, bara det är ju en mardröm att få stå fastklämd på ett flak bland pinsamma, skrikande flickor. Ne fy fan!

Och jag tänker då inte gå på någon bal och äta mat, fast än att det är ju kanske min specialité, men ikke.
Då måste Danne se snygg ut också och det kan bli lite väl för påkostat.
Men även där, på en simpel middag är det en påtryckning att man måste supa. Vin och champagne.

För att ta studenten kan man inte vara nykterist, så enkelt är det. Speciellt inte i min klass.
Och den som frågar om jag kan köpa ut borde fan skämmas!

Jag är tråkig, det har jag hört många jävla gånger och nu är jag fan less på det! Är det verkligen så att ni har sådan taskig verklighetsuppfattning att man inte kan vara rolig eller ha kul utan alkohol?!
Skärp er förfan!
Och ni märker vilka ni är eftersom ni helt enkelt valt att förstöra vår vänskap!
Jag orkar inte höra hur tråkig jag är, därför skiter jag i er!


En wainig blogg det här, men yes I do hate studenten!

Frågan är om man ska släna ut 800 spänn på en sån där makapär som fanns på Onoff.
En aircondition!

Jag älskar min pojkvän och bästa vän Daniel, du är den ende som förstår!

Starnden på ön Sal
Om ett år...












KOMMENTARER:
Thomas

Haha, jag förstår också Linn. Det är patetiskt. Jag kommer dock ändå ta studenten och allt det där, eftersom det känns kul :) Du har rätt i det där att tjejerna tävlar om snyggast outfit, och det blir ju dyrt som fan. På killarnas sida är det väl mest en hyfsad kostym, som man kan använda flera år efter själva balen ? :)



Lammet

Hah, roligt men samtidigt ett seriöst inlägg.



Det kanske bara är vi, syskonen och Daniel, som är nykterister i Jämtland? Verkar som det, då alla andra dricker sig redlöst fulla då tillfället finns. Visst har även jag fått höra hur tråkig jag är som aldrig festar eller drar mig ut där alla andra håller till och badar, dricker, grillar och är allmänt 'sociala', men vem bryr sig egentligen?



Sen är det ett ypperst bra tillfälle att fullborda 'flott-bygget' på sommarlovet, så ni kan paddla ut på havet i... Cap Verde?

Luna

Hey jag förstår faktiskt också! tänker skippa studenten också! ser inte meningen & jag flyr hellre fältet än se på studenterna som tar nu.. Vad är det som är så kul egentligen? nejdu.. jag spenderar inte mina pengar på försöka se söt ut & bättre än andra.. Jag ska resa iallafall! eller nej! jag ska inte ens gå sista året på gymnasiet så jag slippter det på så sätt :)

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: