Dubbellektion

Redan nu har jag avverkat tre körlektioner. Ska man spekulera ännu mer kring saken så har jag även gjort av med 1230 kronor, ur min pappas plånbok då som tur är!
Idag hade jag bokat in en dubbellektion så i över 80 minuter fick jag jävlas på i korsningar och på huvudleder. Med dragläget och kopplingen. Men det kommer!  Märker redan nu att jag utvecklas enormt snabbt. (Sådär måste jag tänka, därför skrev jag det!)

Sprang in på skolan efteråt och rafsade ur skåpet, slängde tamejfan allt utan att kika upp vad det var. Lämnade igen böcker och sedan drog jag! Så fruktansvärt härligt!
Och eftersom ingen eller någon har sagt vart eller när vi ska vara på skolan imorn för "avsked" så skiter jag fullständigt i att ta mig upp i morgon. Yeah vilken inställning!

Danne jobbar fortfarande natt och det är helt underbart! Han kommer hem vid 00.00 någon gång och efter det är man uppe och kikar på teve som vilken helgkväll som helst.

Igår var det dessutom en helt fantastisk film på Tv4+; Livsverket. Jag brukar sålla bort filmer om jag efteråt ser texten Amerikanskt Drama, Och då är det ordet "drama" som får mig att bli mest tveksam.
Jag är inte en dramamänniska. Jag gillar inte att se två perfekta karaktärer bli hejdlöst kära, det går oftast åt helvete, nån dör, snyft, snyft och sedan slutar allt lyckligt ändå i slutänden. Men jag gillade Livsverket och det var nog mest Kevin Klines fel.

En far som drabbats av cancer och får beskedet att han bara har några få månader kvar att leva. Under den tiden har han gett sig fan på att han ska få upp sitt drömhus som han så länge drömt om att få bygga. Och han vill bygga det tillsammans med sin bångstyrige son. En son som han varit med allt för sällan för att deras relation ska kunna kallas bra. Sonen, Sam, en punkare med blått hår och piercingar går båda sina skilda föräldrar på neverna. Inget är någonsin bra. Han sniffar allt och käkar alla piller han kommer över.
Bara där är historien så fin eftersom Sam tillslut förändrar sig. Han hjälper sin far att bygga huset då han inser att man måste göra något för att få pengar, som han är skyldig till vissa personer.
Jag måste se den en gång till!
Från början ända till slutet var man fast, var tvungen att se mer. Karaktärerna var så välgjorda och miljöerna helt fantastiska. Musiken likaså.

Från och med nu ska jag börja ge dramorna en chans.

Grattis lillebror till MVG i svenska, blev lite kompensation där eftersom du hjälpte mig med fildelningsdebatten! ;)












KOMMENTARER:
Lammet

Filmen påminner lite grand om den nya, amerikanska serien "Breaking Bad", som för övrigt visas på söndagar @ TV6 (21:00)



Handlar om en äldre kemist som har cancer av något slag. Han bestämmer sig, innan hans tid tar slut, att tillaga knark och andra sådana ting, för att på så vis ge inkomsten till sin fru och son, när han själv ligger på dödsbädden.



Grett!

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: