Dessa äckliga hundar!

Om det är en sak som jag verkligen blir förbannad, enormt uppretad på så är det dessa rubriker i tidningar om "mördarhundar".
Stora feta, skräckinjagade rubriker med hemska bilder. Kamphundar som "mördar" och alla dessa stackars, söta, oskyldiga offer.
I dag var det även denna satans läsning på förstasidan på Aftonbladet. "Mördarhunden" som bet ihjäl en familjs skithund.

Jag gillar INTE små raser. Jag avskyr chihuahuor och liknande äckelhundar.
Och det är just de här krypen som alltid råkar vara en mördarhunds offer.
Jag tycker det är dåligt att tidingarna utpekar en specifik hundras som farlig. Det är ägarnas fel och inget annat, och inte minst att det är den lilla djävulshundens fel.
Då en stor "kamp"hund leker och morrar, ska den avlivas på en gång, den kan vara farlig för allmänheten.
Då en liten skitras beter sig på samma sätt är den ju så ubersötgullipullinuttig såååååå!
Och då är det inte konstigt att t.om en hund, "mördarhund", ursäkta, går till attack hur snäll och go den egentligen är i vanliga fall. Det är oftast så att det är den lilla jyckens fel att det slagit slint i den stora hundens psyke, det är det äcklet som retat upp den stora kamphunden, som i slutänden ALLTID får straffet.

Detta kommer människor alltid tycka, "kamp"hundar borde inte finnas, och detta allt tack vare en tidning som aftonbladet som gör sådant stort väsen av det.

Jag tycker absolut att ägare utav sådanna större "kamp"hundsraser ska få utföra ett slags intyg.
Nuförtiden skaffar alla små söta staffordshirer terrier utan att veta vilket ansvar det är.
Hur stark man som ägare måste vara, bestämd och verkligen ta rollen som ledaren.
Samma sak för småhundsägare egentligen. Deras hundar kan vara aggresiva med, bara det att en sådan liten inte kan bita ihjäl något.

Men jag hyser fortfarande agg mot dessa människor som har förkärlek till de små dyra kräken och vill inte annat än att skjuta dessa fina pitbullar, bulldogar, amstaffar, och rottweilar.

Det är inte bara en "kamp"hunds fel om det går till attack, något måste ha provocerat den först, i det här fallet familjens hund!












KOMMENTARER:
Wera

ÅH VAD JAG BLIR LESS PÅ SÅNT DÄR!

Vi har alltid haft stora hundar, så kallade "kamp"hundar. Och som du skriver så beror det ju helt och hållet på hur man uppfostrar dom. Och en liten äcklig råtta ( läs: Chihuahua, Dvärgpincher, Pudel etc. ) kan vara minst lika farlig, om inte värre. Speciellt mot småbarn.

ÅH -.-

Alla borde få testas innan de skaffar hund.

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: