Textsafari

Skolan har inte ens börjat och vi har redan fått en uppgift.
Min ack så efterarbetade textkurs som nu är inläst och färdig, slutar med att jag redan innan skolstarten får något att se fram emot. Eller?
Jag vet knappt vilka som ska gå text B med mig, så bara det blir ju ett äventyr.

Jag försöker se detta textsafari som något extremt flummigt. Jag tänker mig Raoul Duke, eller Johnny Depp i älskade Fear and Loathing in Las Vegas.
Utsänd journalist till det okända, till drömmen.
Inte för att en jaktstuga i Aspås skulle vara min efterlängtade, gömda vision.

Vi ska jaga intryck, ett safari som går ut på att skymta ens dolda synsett. Skoj, ja kanske lite, jag börjar tycka det.
Torsdag, då har skolgången pågått i två dagar, och vi, stackars barma elever ska ut i skogen och skriva intryck om tallbar och blött gräs i det disiga höstlandskapet.

A, ne fan de låter skoj!


"We can't stop here, this is bat country!"



Första 5 minuterna ur min favoritfilm!
Enjoy!













KOMMENTARER:
Lillebror

Usch för youpoop. Segar ner bredbandet markant här i världen.



Anyways så är Fear and Loathing rätt bra. Finns även en låt med bandet "Avenged Sevenfold" som heter "Bat Country" och handlar om just Fear and Loathing in Las Vegas.

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: