Torsdagar innebär matematik!

Torsdag, veckans absolut sämsta och tråkigaste dag.
Vad gör jag, jo jag stannade hemma och gottade mig i solen istället.
Den mest avgörande delen är den tidiga bussen som brukar vara fullsmockad med barn. Jag har tur om det finns ett säte till övers att vila min stackars röv på. Och så ska man konka med sig en ryggsäck, eller en konsumpåse i mitt fall, med gympakläder. Ännu värre.
Från morgon har jag bild i över två timmar med min absolut bästa bildlärare ever! Ohjo vad jag ljög där. Det är så segt och tråkigt och på två timmar hinner jag inte mer än att sabba min fina mapp ännu mer.

Efter det har vi en världelös svenskalektion. Tror den är en halvtimma lång eller något sådant, och på den tiden hinner man inte prata och slösa bort värdefull tid som under det långa passet. Vi gör inget på svenskan, har aldrig gjort och kommer antagligen aldrig att göra heller.
Vid den här tiden är jag så hungrig att en kebabtallrik inte är långt ifrån mitt sinne. Det svenskaläraren säger associeras med kebab. Allt blir till en enda kebab.
Inte blir det lunch efter svenskan, nej då, då ska vi ha idrott i ytterligare 1.5 timma. Och tills idag hade idrottsläraren förvarnat att det skulle bli jobbigt och svettigt, så här sitter jag och är nöjd =)
Ne, jobbig idrott är inte kul. Då måste man duscha och jag HATAR att duscha på skolan.

Äntligen lunch, men på torsdagar serveras det ALLTID denna jävla äckliga, förpestade "soppan". Det är verkligen en frysrensning. -Äh lite korv, släng i det, gamla köttbullar, i me´t!
Och så serverar de hamburgerbröd till. Gamalt fruset hamburgerbröd. Pinsamt!

Sedan, efter en god lunch, mätt och god och med den där eftersmaken av härsket té så går man glatt upp till matten. Vi brukar inte vara mer än 10 pers på mattelektionerna och jag förstår varför!
Matteläraren.
Han är en gammal goding som tagit hand om elever på komvux. Det säger väl allt? Komvux och sådanna som kanske haft enorma problem med sin matematik och helt slitit ut hans tålamod. Det finns inget kvar utav det. Det är inte mycket alls som finns inom honom. En självegoistisk gammal jävla gubbe är vad han är! En som gör precis allt som står i hans makt för att göra gymnasietiden, framför allt mattelektionerna till ett rent helvete för oss elever.
Visst han kan räkna, det är han skitstolt över. Men han kan inte lära ut.
Jag sitter på wikipedia och lär mig alla funktioner, men räknar vi nu inte på det sätt han har lärt ut så blir svaret fel även fast uträkningen är rätt!
Jag bad om hjälp förra lektionen, det var bland de första gångerna jag gjort det, men jag kan lova att jag hellre går till en begravninsgbyrå nästa gång. Ett sånt ställe skulle passa honom mycket bättre. Dödgrävare; gubbjävel!
Jag sa att jag behövde hjälp, - men kan du inte det där? Han förlöjligade mig i första meningen.
Sa att jag hatade ekvationer. Betonade hatade extra mycket. Nu var han dödens! -Det märks, fortsatte han och ironin växte. Han gav mig massa exempel som han då påstod att jag skulle kunna räkna ut med huvudräkning, varför i helvete ber jag lärarjäveln om hjälp om jag inte vet hur man ska räkna?! -Har du inte varit med på genomgången nånting alls du? Sa han bittert, precis som att han tänkte; nu fick jag till det! Såra såra såra!
Jag fortsatte, ännu tjurigare, att ekvationer var helt värdelöst, att jag hatade dem, och det gjorde jag, jag hatade dem ännu mer då han stod nära! Så mycket att jag inte ens kunde räkna ut 1+2.
- Kan du ingenting alls du?

Men jag är som tur vad inte alls ensam om att tycka såhär. Vi har tagit upp med rektorn och förhoppningsvis får vi en ny inom en snar framtid.
Att jobba matte med någon som är så jävla dyster gör att man inte ens vill gå dit, som idag.
Det enda vi får höra är att vi är dåliga, att vi aldrig kommer klara B-kursen. Allt vi gör surar han över och det vi inte gör grinar han också på.
Stackars arme mattelärare, men jag tycker nog att du kan dra åt helvete!












KOMMENTARER:
Luna

Men är gubben inte klok? stackare.. jag förstår verkligen varför du hatar den läraren! :(

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: