Tänker tillbaka på veckan som gått...

Vecka 15. En vecka som inte varit konstigare än alla andra veckor. En vecka där jag åter igen fått höra hur trååååkig jag är! Ana vad trött jag börjar bli på dessa veckor!
Ni känner mig inte! Ni kommer aldrig lära känna mig heller, ingen idé att försöka ens!

Måndag morgon. Läraren frågar vad alla gjort under helgen. Jag är den enda som kommer med ett sofistikerat svar som fiskat. Vad är det för fel på mig? Tjejerna har festat, strulat och bråkat. Jag har sett en och annan film med min pojkvän. Städat lägenheten och fiskat.
Att de ens orkar gå in på detaljer, men så är det i deras vardag.
Jag kan berätta hur det är ur min synvinkel, men jag vet inte vart jag ska börja rikigt. Det är så himla mycket som snurrar runt i mitt huvud och fastän jag ängnar hela min tid åt att beskriva mina problem kommer alla aldrig att komma fram!
Men vi säger en onsdag, helgens snack om den lyckade festen har äntligen lugnat ned sig. Då det är som frid och fröjd börjas det igen. Och tjejer, säget då det, de är så otroligt duktiga på att planera. Planera, planera och planera! Från färgerna på örhängena de ska ha under kvällen till vilka slags skor man måste ha för att passa in. De planerar in i minsta detalj vilka drinkar som ska göras och vad som ska köpas för att göra helgen till den absolut perfekta.
Så håller de på i två dagar. Fredagen är värst, de är som i extas. Medan en annan försöker göra engelska är det betydligt viktigare med att slutföra planeringen, fast allt är perfekt sedan långt tillbaka. De har ordnat så att någon kan köpa ut, allt är klart!
Det är då jag tar helg från allt jävla tjat.
Måndag igen då. Den där lyckade festen. Jo visst! Är det fler är tre tjejer som planerat något har de oftast slutat i bråk. Alla har varit ovänner och bråkat under helgen. Om det är någon som lyckats ha det trevligt berättar de om hur fulla de var, hur lite de minns, hur mycket de gjort bort sig och alla gånger de spydde under kvällens gång. Så kul!
Det eviga pratet fortsätter till nästa omgång utav planerande. Ibland får man höra det längre, upp till 3 månader efteråt.

Nu i veckan blev jag tillfrågad. Faktiskt. Helt otroligt! De brukar inte ens fråga mig för de vet att jag inte dricker, då är det inte ens någon mening. Men nu gjorde dom det. "Du ska med och supa i helgen Linn" Då jag svarar att jag inte dricker utbrister de; "men vad tråkig du är" får jag höra. Tråkig, tråkig, tråkig. Ni som kallat mig det, jag har gett upp hoppet om er, jag skiter i om ni vet vilka ni är eller ej, men ni märker om jag bryr mig eller ej!

Jag råkade också nämna att jag inte ville vara med på studentdagen, ni kan ju ana vilket jävla jidder det blev då!
Det är överlägset med flickor i MPa. Aldrig i livet att jag skulle ägna en hel dag åt att vara tillsammans med försupna tjejer på ett flak genom Östersund! Skrikande, jobbiga och ja, rent ut sagt efterblivna. Ta inte åt er nu, men det är min syn på er som inte gör annat är dricker.
"Klart man ska dricka på studenten" Nej, inte jag! Största anledningen är att lägga pengarna på något annat. Jag vill resa utomlands med min pojkvän istället för att slösa bort pengarna på en frisyr för en dag. En ful, dyr klänning som jag ska känna mig obekväm i bara för en dag. Att behöva vara tillsammans med tragiska människor som inte kan ta studenten utan alkohol? Att dessutom behöva betala flaket som man ska stå och trängas på bland hänsynslösa människor.

"En drink kan du dricka, det är inte farligt" kanske "Det är ju skitgott med sprit" eller "Fan vad kul vi skulle kunna ha" Och det är där haken sitter. Detta jävla system, denna jävla stat. Alkohol är en social bit. Utan alkohol - inget umgänge. Jag har onekligen bevisen.
Människor kan inte ha roligt utan det, de kan inte vara sociala utan det, de kan inte öppna upp för nya kontakter utan det, de törs inte göra det som de annars aldrig skulle gjort utan det!

Alkohol är ett gift, en fruktansvärt farlig drog. Många och åter många far illa utav denna kemiska skit som finns tillgänlig fan överallt! Att ens tänka tanken på att vara en utav alla dom som stöder det svenska monopolet på denna sjuka substans får mig att må illa.
Det är inte mer än tragiskt att vara Svensk.

Och ni som tror att ni kan få sprit utköpt på systemet av mig inför studenten nästa år kan ju se sig åt stjärnorna.
No fucking way!
Bara för att jag kommer vara en utav två i klassen som är över 20 år...
Ja, ni är då inte dumma då det gäller alkohol!

Nu har jag sagt min mening, jag får ta skiten sen!














KOMMENTARER:
lollo

Jag tycker du är stark och grym som står för din åsikt!
Jag tyckte det var dåligt av dem att faktiskt säga att du är tråkig bara för du inte ville ut och dricka med dem.
Och det bra att du inte tänkte köpa ut åt dem heller!
Men lite tråkigt är det att inte fira studendagen med klasskamraterna.. Men fira åtminstonde! Med vänner, med familj eller med mig! =)

jag tänker inte heller supa på studentdagen, jag tycker inte om människorna endå.. Så fort jag slipper gå till skolan så drar jag bara.. Dem kan skicka slutbetygen hem! ^^

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: