Lite röta måste man ju få ha!

GTA IV, eller Grand Theft Auto fyra har sitt spelsläpp idag.
Vi var in på Videoteket och letade, men utan framgångar. Frågade i kassan och han kunde inte mer än beklaga. Inte ens hälften utav de förbokade spelen hade kommit till butiken! X-box var det mindre problem med, där hade de fått hem en större last, men till PS3, där var det torka.
Game inne i stan är ju inget att ens tänka på, hade det funnits där hade det kostat 1000 spänn. Minst. Game är helt värdelöst i min mening. Det är en pytteliten affär som man går in och backar ut från. Bara några få meter bort ligger Videoteket, samma spel är där ca. 400:- billigare.

Vi åkte upp på Lillänge i större förhoppningar. På elgiganten brukar de ha billiga spel. Till X-box kostade spelet där 399. Men det fanns inte. Ett äldre par kom och ställde sig bredvid mig vid spelhyllan. Gubben hade med sig en lapp och han läste högt: GTA IV. Typsikt sånna som ska köpa till ett födelsedagsbarn, barnbarn eller något. Så fruktansvärt otroligt generöst att ge sig in på något som den typen människor har minst koll om. Där stod de och gick igenom varenda skivomslag utan att veta vad de letade efter, de gick efter just de bokstäverna som han kluddat ned på sin lapp. De gick till och med igenom Wii hyllan. Jag kunde inte hitta det heller, Danne som tittat bakom varenda spel, fast på PS3 hyllan, var arg. Det brukar kunna vara så att folk ställer spelet bakom ett annat för att kunna köpa det senare, men han fann inget.
Gubben märkte att vi letade efter samma spel, och frågade mig om jag visste vad det var för något. Jag berättade och så förklarade jag för honom att det kanske kunde bli svårt att få tag på eftersom det var sådan brist i butikerna. De gav upp, men jag stod kvar där, kollade bakom de andra frodralen. Jjag ville såå gärna hitta det och sedan kunna springa efter dom, men resultatlöst...

Onoff. Hyllorna där var mer utrensade än hyllorna på Systemet efter en löning. Onoff har också tendensen att vara dyra. Ratchet and Clank har funnits där jättelänge, de tar 599 för spelet. På videoteket kostar de 299. Sjukt.
Danne var jättegrinig och hungrig. Krille hade ju köpt det, men till X-Box. Han var helt borta då Danne ringde och störde mitt i spelandet, han hade till och med sjukanmält sig från jobbet denna dag.
Danne frågar ändå mannen i kassan.
Sån jävla röta måste jag säga! Då tar han fram ett spel under kassan och säger; Där hade du tur, det är vårat sista!
Han sken upp som en sol och utan att veta vad det ens kostade så drog han kortet och gick lyckligt därifrån, ett GTA IV rikare.

Nu sitter han och spelar, det är därför jag skriver blogg. Nu kommer jag inte ha någon kommunikation med honom förrän i morgonbitti då jag ska till och väcka skitstöveln!

Tänker på det gamla paret, de fick inte sitt spel, undra vad det är för stackars bortskämd unge nu som inte får som den vill... Det är inte lätt!

Och så tänkte jag lite längre på en sak till, tänk om Onoff gör så med alla deras exemplar av GTA? De väntar tills någon frågar, då först är de villiga att betala priset för att få det otillgängliga spelet, de kör med metoden; det är de sista spelet...

Ahh? Man får inte vara dum!

image14
Alltså, det är sjukt snyggt!













KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: