Det blir nog ingen smörgåstårta...

Att mamma är jätteförkyld var känt sedan tidigare. Förkylning brukar ofta leda till att man fryser som fan. Men ikväll är det inte bara hon som har frossa!
Det är någon som varit ned till källaren och ställt ner värmepumpen. Vem utav mina föräldrar det är vill de inte komma överens om. 
Pappa anklagar mor bara för att hon den stackaren tillslut ska ge sig och gå ner och vrida upp pumpen.
Mamma säger emot och kör med att hon är sjuk och inte orkar, och att det är pappa som börjat bli lite gubbsnål och sparar in på strömmen.

I lägenheten på Frösön har vi cirkus 23 grader, då mår vi gott! Men där eldas värmeljus för jämnan. Här letade jag febrilt i hela städskåpet som numera är pappas uppsamling med verktyg inför garaget. Jag hittade ett, ett enda litet fjuttigt värmeljus.
Hela familjen sitter nu här och glor på Ugglas program och verkligen känner värmen från det ynka ljuset. Pappa påstår att han nästan svettas.
Och inte fick man se klart Talang 2008 heller. Heja Lill-Elvis, du ägde verkligen!
I alla fall, nu åter till smörgåstårtedispyten!
Pappa nöjer sig inte med värmeljuset, så han sitter och tjatar om värmepumpen nere i källaren.
Mamma säger åt honom servera smörgåstårtan så han får springa fram och tillbaka ett tag.
Men den gick ju inte.
Då måste han öppna kylskåpet och då blir det ännu kyligare här inne, och han som precis fått upp värmen...
Aj då!


Matteprovet idag gick helt åt helvete! 
Men jag kan nöja mig åt att fira min hela vecka på skolan och att ha varit på ALLA lektioner!

Uggla är verkligen inte kul...

2 dagar kvar till Erik och Mackan hela och rena nu!

Baj!













KOMMENTARER:
Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: