Bristande bantning...

Grillad ryggbiff  (årets första grillat) med massa stekta grönsaker av alla sorter och slag, hasselbackspotatis med extra mycket ost, bröd som tilltugg och en förätt som heter duga! Så går det då man har en svärmor som är kock!
Tar ingen hänsyn alls till att man försöker gå ned lite i vikt här! Nej då.
Men igår var ett undantag, svärfar fyllde år, så på grund av det blev det också en swartzwaldtårta med överföd av krämig krädde och svart blockchoklad i stora mängder. Maräng! Mums!

Nu till frukost dricker jag ett glas bubbelvatten, men det lär ju bli att jag senare (ett stort kanske) försöker få ner en påse utav naturdieten. Det lät inte kul alls!
En annan sak som inte är så kul är att Danne har åkt iväg och jobbat idag. En lördag, hur ofta händer det på Waplan liksom? Men det är ju tur det finns jobb!

Hela denna vecka lång har jag haft kebababstinens. Det har nog inte gått en hel timma utan att jag tänkt på kebab. Precis som då man är nykär, då tänker man bara på den personen hela tiden, men jag tänker bara på kebab.
Jag kan se de perfekt friterade pommes fritsen ligga där vackert upplagt på den vita tallriken. Jag kan nästa känna hur de smakar. Nyfriterade, varma, perfekt frasiga, goda pommes frits!
Ovanpå den exeptionellt goda, blänkande pompan kommer vi till den härligt nysvarvade kebaben. Varm och god och smälter som en dur oxfile i munnen. Det överflödiga fettet rinner ner i salladen som känns aningen för nyttig för tillfället. Kebabköttet ligger som ett varmt slingrande täcke och det hela blir plöstligt så vackert.
Vitlökssåsen som alltid är så pass stark som den ska vara, och med en smak av vitlök som sitter kvar i käften tre dagar efteråt gör att jag, just nu, skulle kunna döda för att få!
En ordenlig skopa sås som tränger sig igenom det fettblanka köttet och når ända ner i botten där den goda pompan finns.
Det absolut bästa resultatet av alla smaker får man då man först hugger några strips med gaffeln. Tar en lagomt lång kebab och snurrar upp runt pompan som är som gjord för att ätas så, Sedan sliskar man på ordenligt med sås, råkar det komma med en rödlöksklyfta så gör det inget, smaken håller sig bara i fyra dagar då, och glöm för guds skull inte pfefferonin! MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM! Kebab!

Ne vet om man skulle ta och mixa en naturdiet = /













KOMMENTARER:
lollo

Aaw du saknar verkligen din kebab! =)
Kanske finns nyttigare altenativ av Kebab?

Kom ihåg mig!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: